Yoga Nidra

Wat is Yoga Nidra

Ieder mens heeft het nodig om zich te ontspannen en de dagelijkse bezigheden los te laten.

Door yoga Nidra te beoefenen wordt je aan de hand van zachte toegankelijke yoga oefeningen (o.a. joint release en yin poses) en aansluitend yoga Nidra, meegenomen in een diepe staat van ontspanning.

Tijdens de yoga Nidra komt het lichaam  in een slaaptoestand terwijl het bewustzijn aanwezig blijft tussen waken en slapen in. Yoga Nidra is om die reden de yoga van de bewuste slaap.

Het is een zachte weldadige verstillende vorm van yoga, waarbij je een diepe fysieke, mentale en emotionele ontspanning ervaart.

Het brengt jou moeiteloos in een staat van balans, rust en harmonie!

 

Waar bestaat een yoga Nidra les uit?

  • losmaakoefeningen en rustige rek oefeningen (joint release en restoratieve yin houdingen)
  • adem- en ontspanningsoefeningen
  • daarna lig je circa 30 – 40 minuten (relaxatie, yoga Nidra)  in een zo comfortabel mogelijke houding en word jij via instructies stapsgewijs meegenomen in een totale fysieke en mentale ontspanning.

Een bijzondere manier om te ontspannen, te reflecteren en jouw eigen vitaliteit te (her)vinden.

Het is niet nodig om iets van yoga te weten om toch de vruchten van yoga Nidra te plukken.

 

Voor wie?

Yoga Nidra is geschikt voor iedereen.

  • Zeer geschikt voor mensen die een drukke baan/ druk leven hebben en mentale en fysieke rust en ontspanning zoeken.
  • Geschikt voor iedereen die anders om wil gaan met de stressfactoren in zijn of haar leven en bewust kiest voor een moment van rust en verstilling.
  • Bij lichamelijke klachten, blessures, chronische ziekte, herstel na Corona, herstel na ziekenhuisopname en bij hormonale schommelingen tijdens menstruatie en overgang,  kan het ontspanning en verlichting geven.

 

Voordelen van Yoga Nidra

  • Fysieke, mentale en emotionele ontspanning.
  • Meer rust en innerlijke kalmte.
  • Bevordert concentratie.
  • Ontdekken waar mogelijkheden en aandachtspunten liggen en dit in jouw dagelijkse leven integreren.
  • Bewustwording. Leren luisteren naar jouw eigen lichaam.
  • Meer energie.
  • Verbetert de kwaliteit van slapen.

 

Lestijden

Woensdagmiddag 16.45 – 18.00 uur  ( groep van maximaal 6 deelnemers)

Woensdagavond 19.30 – 20.45 ( groep van maximaal 8 deelnemers)

 

Proefles!

Wil jij kennis maken met deze vorm van yoga en ervaren of dit bij jou past? Jij bent van harte welkom om een proefles te volgen. 

Graag zien wij jou binnenkort in onze studio!